Vegetable pickels


ترشی لیته بادمجان

ترشی لیته بادمجون
مواد لازم
بادمجان قلمي متوسط / 2عدد
·         فلفل سبز تند /4 عد
·         گل کلم / نیم کیلو
·         هویج/ 2عدد
·         سير /3 حبه
·         نعناع خشك / 1 قاشق غذاخوری
·         شوید خشک یا ترخون (اگه داشتید) /1 قاشق
·         تخم گشنیز(آسیاب شده)+سیاه دونه / 1 قاشق غذاخوری (من نداشتم و خیلی هم خوشمزه شد)
·         گلپر (آسیاب شده) / 1 قاشق غذاخوری( این خیلی روی تاثیر داره)
·         سركه قرمز  و  نمک  /  به مقدار لازم ( من از سرکه apple cider استفاده کردم)
·         آب انار /1 لیوان )  من از pomegranate cranberry  استفاده کردم)

بادمجان ها را مثل عکس خردکنید و با 1 فنجان سرکه بجوشانید. 
باقی سبزیجات را شسته و خشک کنید، بعد خرد کنید و در شیشه بریزید. ادویه و سبزی خشک ره به همراه فلفل سبز تند ، اضاه کنید. شیشه را از سرکه پر کنید تا جاییکه روی مواد را کاملا بپوشاند. 1 هفته بعد می تونید نوش جان کنید.

  • من ترشی  را پس از  1 هفته بازکردم و مصرف کردم.
  •  ممکن است بعد از گذشتن 1 تا 2 روز سرکه جذب بادمجانها شده و روی شیشه ترشی شما خالی شود که در اینصورت بهتر است مقداری سرکه به شیشه ترشی اضافه شود.
  • پس از باز شدن بهتر است در جای سرد- ترجیحا یخچال - نگهداری شود